- Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, temel ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini bilir.
- Okul öncesi eğitim alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Okul öncesi eğitim alanı ile ilgili son gelişmeleri takip edebilecek alanla ilgili kavram bilgisine ve kavramlar arası ilişkileri transfer edebilme becerisine sahiptir.
- Çocukların yaş ve gelişim özellikleri, ilgi, ihtiyaç, gereksinim ile bulundukları koşullara göre eğitim etkinlikleri planlar, ortam hazırlar ve uygular
- Okul öncesi dönemin özelliklerini ve ilkelerini dikkate alarak, bu dönem çocuklarına uygun öğrenme ve öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygular ve çok yönlü değerlendirir.
- Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Okul öncesi dönemin özelliklerini ve ilkelerini dikkate alarak, bu dönem çocuklarına uygun öğrenme ve öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygulamada bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanır.
- Okul öncesi eğitim alanıyla ilgili sorunlara yönelik bireysel çalışmalar planlar ve yürütür.
- Okul öncesi eğitim alanıyla ilgili amaca yönelik grup halinde etkinlik planlar ve yürütür.
- Okul öncesi eğitim alanıyla ilgili sorunlara yönelik meslektaşları ve ailelerle çalışmalar planlar ve bu çalışmalarda sorumluluk alır
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- Okul öncesi eğitime yönelik bilgi, beceri ve deneyimlerini ve sorunlara yönelik ürettiği çözümleri başkalarına sunar.
- Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını çözmek amacıyla projeler, etkinlikler planlar ve gerçekleştirir.
- İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeterek, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.